راهکار جلوگیری از هک WiFi

این روزها تقریباً تمام مکان های عمومی استفاده از WIFI را رایگان کرده اند مکان‌هایی نظیر رستوران‌ها ، کافی شاپ‌ها ، مراکز خرید  که این یک نوع تبلیغ برای آن  مکان به حساب می‌آ‌ید.

اما در این حال ممکن است استفاده از این WIFI‌های عمومی و رایگان، خطراتی برای شما داشته باشد.

 آیا می‌دانید که ممکن است اطلاعات شما  توسط هکر‌ها برداشته و یا شنود شود؟

 

هک wifi

 

راهکار های جلوگیری از هک در صورت اتصال به wifi عمومی:

اولین راه مقابله با چنین خطراتی این است که به وای فای های عمومی سریعا متصل نشویم چراکه برخی از هکرها، هات اسپات های عمومی با نام های مشابه می‌سازند و به دلیل تشابه نام به هات اسپات‌های تقلبی متصل می‌شوند و متخلفان به راحتی اطلاعات آنها را هک می‌کنند.

از دیگر راه های پیشگیری این است که نام دقیق وای فای را جویا شوید. این اتفاق به خصوص در مورد وایرلس‌هایی که بدون رمز متصل می‌شوند بیشتر است.

هکرها از ابزار و نرم افزارهای خاصی مثل اسنیفر بهره می‌برند و اطلاعات فرد را از طریق ( man-in-the-middle attack) به سمت خود هدایت می‌کنند. برای جلوگیری از این رخداد، از VPN یا شبکه خصوصی استفاده کنید. و یا وقتی که وای فای عمومی وصل هستید اطلاعات شخصی خود را در آنجا قرار ندهید.

یکی دیگر از عوامل هک شدن اطلاعات مربوط به سیستم‌های عاملی است که به طور خودکار اقدام به ساخت فایل‌های حاوی اطلاعات شخصی می‌کند که به محض اتصال به وایرلس و بدون اطلاع کاربران این پرونده‌ها با افراد دیگری که به آن وایرلس متصل هستند به اشتراک گذاشته می‌شوند. برای جلوگیری از این مشکل باید فایل‌های پیش فرض را غیر فعال و یا اطلاعات خود را درپرونده‌هایی به اشتراک قرار ندهید و یک پوشه شخصی بسازید و اطلاعات خود رادر آن ذخیره کنید و می‌توانید روی اطلاعات خود رمز بگذارید.

 

آیا در برابر خطرات wifi عمومی از خود محافظت می‌کنید

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه خود را ارسال کنید...