امروزه استفاده از تکنیک های OSINT به والدین و معلمان نیز توصیه می‌شود

در بسیاری از خانواده ها کودکان نسبت به بزرگسالان اطلاعات بیشتری در مورد اینترنت دارند. کودکان از این مسأله به‌عنوان مزیت بهره می‌برند ومطالب را به صورت آنلاین مخفی می‌کنند. آنها می‌دانند که والدین و معلمان نمی‌توانند این مطالب را پیدا کنند واغلب مطالب نامناسبی ارسال می‌کنند.

با این تکنیک‌ها والدین ومعلمان می‌توانند محتوای مطالبی را که کودکان در فضای مجازی ارسال می‌کنند، بیابند و در نتیجه شناخت و تحلیل بهتری از رفتار کودکان داشته باشند.

والدین می‌توانند با بررسی صفحات اجتماعی ومحتوای آنلاین که از معلم فرزندشان در فضای مجازی وجود دارد شناخت بهتری از معلمان داشته باشند.

کودکان و فضای مجازی

 

 

موتور جستجوی ایمن برای کودکان:

وب سایت KidRex یک موتور جستجوی سفارشی گوگل برای کودکان است.

محیط صفحه اصلی درست مثل نقاشی مداد رنگی یا مداد شمعی کودکانه است (با یک دایناسور محافظ).

این موتور جستجو از شیوه‌های جستجوی اخلاقی و امن استفاده می‌‌کند وسعی درنمایش تمام نتایج به شکلی فاقد مطالب نامناسب برای کودک می‌کند. KidRex دارای یک پایگاه داده حاوی وب‌سایت‌های نامناسب و کلمات کلیدی هرزه است که به نمایش نتایج تمیز و بدون آلودگی بیشتر کمک می‌کند.

(توصیه به پدر مادرها برای تغییر موتور جستجوی پیش فرض از گوگل به kidrex روی تبلت‌ها و کامپیوترهای کودکان)

‍ موتور جستجوی ایمن برای کودکان

 

معرفی موتورهای جستجوی امن به پیشنهاد پلیس فتا برای کودکان:

این روزها می‌توانید بگویید که فرزندان ما اطلاعات کافی از وب و اینترنت دارند و تا حدودی با ویژگی‌های این فضا آشنا هستند. با کمک پدر و مادر ، آنها به راحتی می‌توانند اصول اولیه جستجو را درک کرده و بیاموزند. موتورهای جستجوی معمول وب به کودکان کم سن و سال همچون بزرگسالان خدمات می‌دهند. اما حتی در موتورهای جستجویی که فیلترهای میانه رو اعمال می‌شود، برخی از مطالب و محتوا ممکن است مناسب برای این ذهن‌های تاثیر پذیر مناسب نباشد.

مرور و نمایش محتوای مناسب و مطابق با اصول اخلاقی شاید اصلی ترین دلیل برای استفاده از موتورهای جستجوی به طور خاص طراحی شده برای کودکان باشد. دلیل بعدی استفاده ازاین موتورهای جستجو شکل ظاهری آنهاست که بیشتر با روحیات کودکان یا نوجوانان مطابقت دارد. بی شک اجازه دادن به کودکان برای استفاده واجرای نتایج جستجو در وب با استفاده از یک موتور جستجو ویژه کودکان به کاهش بارنگرانی ذهنی پدرومادر در مورد امنیت کودکان در فضای مجازی کمک شایانی می‌کنند.

www.kidrex.org

 www.kidzsearch.com/boolify

 www.kidsclick.org

www.aga-kids.com

www.dibdabdoo.com

‍ موتور جستجوی ایمن برای کودکان

 

 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه خود را ارسال کنید...