گوگل آنقدر سرویس دارد که به تنهایی می‌تواند همه‌ی نیازهای یک فرد عادی را برطرف کند. در ادامه چند سرویس جالب از گوگل را معرفی می‌کنیم:

  • سرویس تایپ صوتی در گوگل داکز

برای استفاده از این سرویس پس از ورود به گوگل داکز و باز کردن یک پرونده یا ایجاد پرونده جدید، از قسمت منو گزینه Tools و آیکون میکروفون (Voice typing) را انتخاب کنید. پس از مشاهده آیکون میکروفون روی نوشته‌ی English کلیک کنید و زبان «فارسی» را انتخاب کنید، حال می‌توانید گفتار فارسی را به متن تبدیل کنید.

این سرویس مدت‌هاست در تلفن‌های همراه هم ارائه می‌شود. تنها کافیست گزینه‌ی مربوطه را در تنظیمات کی‌بورد گوگل در تلفن همراهتان فعال کنید.

  • سرویس هشدار اضطراری گوگل

سرویس هشدار اضطراری گوگل با نام Google SOS Alert در صورت وجود حوادث غیرمترقبه و رخدادهای خطرناک  حوادث را در جستجوها و نقشه‌ی گوگل به کاربران اطلاع رسانی می‌کند.

سرویس SOS گوگل به صورت منطقه‌ای فعال است.

  • سرویس PublicData

سرویس Public Data اطلاعات و آمارهای بسیار جالبی را از ادارات مختلف از جمله اداره کار و سرشماری کشورها در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به عنوان مثال با وارد کردن کلمه Unemployment rate، گوگل اطلاعاتی از نرخ بیکاری و جمعیت در آمریکا را به صورت نموداری در دسترس قرار می‌دهد.

سرویس اطلاعات عمومی گوگل: تعداد بیکاران آمریکا در طول زمان

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه خود را ارسال کنید...