سرقت اطلاعات توسط هکر ها:

اطلاعات بانک سرمایه گزاری امارات متحده عربی و بانک ملی قطر، توسط هکرها به سرقت رفت و برای فروش، در دارک‌وب قرار داده شد.

طبق تحقیقات صورت گرفته، اطلاعات این ۲ بانک در دارک‌وب برای فروش گذاشته‌شده است. در ماه آوریل سال ۲۰۱۶ بانک سرمایه گزاری امارات متحده عربی و بانک ملی قطر اختلال درعملکرد سامانه‌های خود را گزارش کرده بودند.

براساس اطلاعات موجود، هکرها توانسته‌اند ۱۰ گیگابایت از اطلاعات بانک سرمایه‌گذاری امارات را به سرقت ببرند. این اطلاعات شامل اطلاعات شخصی و مالی مشتریان ازجمله نمایش کامل پرونده، اطلاعات دارندگان حساب، آدرس، شماره تماس، شماره گذرنامه، شماره‌حساب، شماره کارت، رمز کارت (CVV) و دیگر اطلاعات محرمانه هستند که به سرقت رفته‌اند.

اطلاعات، توسط هکرهایی به سرقت رفته که خود را هکر بوبا «Hacker Buba» نامیده‌اند؛ همچنین آن‌ها خواستار ۳ میلیون دلار باج شده اند. این بانک، پس‌ازآنکه اطلاعات از طریق گوگل درایو در اینترنت فاش شد، از پرداخت باج خودداری کرد.

بانک ملی قطر نیز در این حمله،۱.۴ گیگابایت از اطلاعات مشتریان خود را ازدست‌داده است. این اطلاعات شمال هزاران رکورد از گردش مالی افراد، شماره کارت‌های اعتباری، پین کد و جزئیات تراکنش‌های مالی مشتریان این بانک است. هکرها ادعا کرده‌اند اطلاعات بانکی خانواده سلطنتی آل ثانی قطر و همچنین روزنامه‌نگاران الجزیره را در اختیار دارند.

هک اطلاعات مشتریان و انتشار و فروش آن‌ها در دارک‌وب، مشابه اتفاقاتی بود که برای لینکداین (LinkedIn) در سال ۲۰۱۲، دراپ باکس (DropBox) در سال ۲۰۱۲ و مای اسپیس (MySpace) در سال ۲۰۱۳ رخ داد و بیش از همه ‌کسانی آسیب دیدند که رمز عبور خود را برای زمانی طولانی تغییر نداده بودند.

 

سرقت اطلاعات توسط هکر ها

 

یگان ۸۲۰۰  یا (به عبری: יחידה )

این واحد، نیروی اطلاعاتی ارتش اسرائیل است و مسئولیت گردآوری سیگنال‌های اطلاعاتی و رمزگشایی (سیگینت) آنها را به عهده دارد.

جمع‌آوری داده‌های مجازی، جاسوسی از ایمیل‌ها و اطلاعات اینترنتی در کنار رمزگشایی از کدها، وظایف اصلی این یگان نظامی اطلاعاتی را تشکیل می‌دهد. نام‌های دیگر این یگان مانند «واحد مرکزی ارتش اطلاعاتی» به همین وظایف اشاره دارد. یوسی ملمن نویسنده، روزنامه‌نگار و کارشناس نظامی امنیتی اسرائیلی با انتشار کتابی در سال به نام «جاسوسی علیه آرماگدون: جنگ مخفی در داخل اسرائیل» در سال ۲۰۱۲ شرحی از این واحد ارائه نموده است. از نظر این روزنامه‌نگار هیچ عملیات اطلاعاتی در اسرائیل وجود ندارد که یگان ۸۲۰۰ در آن حضور نداشته باشد. او می‌افزاید:«در هر عملیات نظامی دور از مرزها پوشش اطلاعاتی از سوی واحد ۸۲۰۰ است. نقش یگان ۸۲۰۰ گوش دادن به مکالمات و صحبت‌ها و هشدار دادن به نیروهای خودی دربارهٔ وجود خطر است.»

 

یگان ۸۲۰۰

 

 

نرم افزار بسیار مفید در زمینه جمع آوری اطلاعات و هک: Maltego

یکی از ابزار های متن باز است که درزمینه جمع آوری اطلاعات، در بخش ارزیابی تهدید ها استفاده می‌شود.از این ابزار برای نمایش اطلاعات به دست آمده در یک فرمت قابل قبول، پیچیدگی یک نقطه از شکست در یک شبکه استفاده می‌شود. از قابلیت های آن جمع آوری اطلاعات از منابع خارجی و داخلی برای نمایش تصویری واضح از تهدید می‌باشد. پیش از آغاز به کار با نرم افزار به این سایت بروید و برای خود یک حساب کاربری بسازید.

این نرم افزار برای دوستان هکر هم بسیار کاربرد دارد و شناخته شده است. این امکان را به شما می‌دهد تا یک سایت یا هر چیزی که دوست دارید را در صفحه قرارخود دهید. یا با یک راست کلیک لیست آسیب پذیری‌ها و میل‌ها و آی پی‌ها و استفاده از Exploit‌ها و شکستن پسورد WPE و……. را تنها با یک کلیک برای شما به نمایش می‌گذارد.

 

نرم افزار بسیار مفید در زمینه جمع آوری اطلاعات و هک

 

 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه خود را ارسال کنید...