خبر ارز دیجیتال تلگرام و توضیحاتی درباره ICO

آنتون روزنبرگ،کارمند اخراجی تلگراف در فیسبوک خود مطالبی در مورد ارز دیجیتال تلگرام افشاءکرد.او چندی پیش مطلب بسیار مفصل  و طولانی از سابقه آشنایی و دوستی با برادران دوروف منتشر کرد و تصاویری هم از زمان دانشجویی، سربازی و … نیکلای دوروف (برادر بزرگ دوروف، مغز متفکر تلگرام و نابغه المپیادهای ریاضی) منتشر کرد.

اما دوروف در واکنش به این خبر در توییتر اعلام کرد که مواضع رسمی تلگرام فقط از طریق سایت رسمی telegram.org منتشر می‌شود و سایت‌هایی مثل tgram.cc (که به معرفی ارز دیجیتال تلگرام پرداخته) کلاهبردارهستند.این در حالی است که دروف اصل خبر را تکذیب نکرده و در مقابل کسانی که پرسیده‌اند «آیا اصل خبر هم صحیح نیست؟» سکوت کرده که واضح است اصل موضوع صحیح است.

عبارت ICO مخفف Initial coin offering است. به عبارتی، برخی شرکت‌ها برای تامین سرمایه اولیه، اقدام به ایجاد یک ارز دیجیتال می‌کنند و آن را در ازای میزان اعتماد مخاطب به آن شرکت، با ارزهای دیجیتال پرارزش (مثل بیت‌کوین یا اتریوم) معاوضه می‌کنند. تلگرام برای تبدیل شدن به یک برنامه‌ی درآمدزا، می‌تواند تعداد محدودی (مثلا یک میلیارد) سکه‌ی دیجیتالی (تون) را ضرب کند و آن را به کاربران بفروشد تا کاربران از طریق آن، بتوانند به سادگی در محیط تلگرام داد و ستد کنند.

با این انتخابِ هوشمندانه، تلگرام فروخته نمی‌شود و در مالکیت دوروف می‌ماند اما دوروف اعتماد کاربران به تلگرام را تبدیل به پول نقد می‌کند!

دروف قصد فروش تلگرام را ندارد و به فکرایجاد ICO است.

با راه اندازی این اپلیکیشن افرادی بر این عقیده بودند که درآمد تلگرام از چه منبعی تامین می‌شود اطلاعات به درد چه کسی می‌خورد(روش‌های فروش اطلاعات به صورت کلی که دوروف انکارکرد، بماند).

بزودی تلگرام نمونه ای از ارزشمند شدن یک هدف گذاری چد ساله را نشان خواهد داد. /اخبار تلگرام

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه خود را ارسال کنید...