هکر ایرانی شبکه‌ HBO :

 در یک نشست خبری جانشین دادستان فدرال منطقه جنوب نیویورک، آقای جون کیم اظهار داشت یک تبعه‌ی ایرانی به نام بهزاد مصری تحت تعقیب قرار گرفته و در صورت خروج از ایران بازداشت خواهد شد.

گویا آقای مصری در ازای برملا نکردن اطلاعات هک شده‌اش شش میلیون دلار طلب کرده بود. دادستانی معتقد است که این فرد برای منفعت شخصی، اچ‌ بی‌او را هک کرده اما با نیروهای نظامی ایران برای نفوذ به سیستم‌های آنها همکاری داشته است. به گفته آقای کیم ایران هم از قبل سابقه استخدام هکرها برای پیشبرد اهداف خود را داشته است.

در کیفر خواستی که سه شنبه ۲۱ نوامبر۲۰۱۷ منتشر شده، آمده که این فرد باج را به بیت‌کوین، واحد پول اینترنتی خواسته که تعقیب و یافتن محل وصولش پیچیده‌تر از پول‌های رایج کشورهاست. اچ‌بی‌او، حاضر به پرداخت باج نشده و هکر بخش‌هایی از اطلاعاتی را که دزدیده بود بعد از چند ماه منتشر کرد.

دادستانی بهزاد مصری را متهم به دزدیدن خلاصه داستان و قسمت‌های پخش نشده سریال‌های پرطرفدار از جمله «بازی تاج و تخت» کرده است.

بنابر گزارش‌های رسمی «سکوت وحشت» بعد از نفوذ به سیستم‌های اچ‌بی‌او، به کارکنان این شرکت بزرگ ایمیلی با این مضمون فرستاده بود:«سلام به همه بی عرضه ها! بله درسته، اچ‌بی‌او هک شده… مراقب باشید سکته قلبی نکنید.»

طبق ادعای دادستانی، او به هکرهای دستگاه‌های نظامی ایران برای نفوذ به سامانه‌های هسته‌ای اسرائیل کمک کرده است ویکی از اعضای گروه هکرهایی موسوم به «ترک بلک هک سیکوریتی» بوده که به وب‌سایت‌های متعددی در اقصی نقاط جهان خصوصا آمریکا حمله کرده است. آقای مصری بازداشت نشده و محل سکونت او هنوز مشخص نیست.

مقام های قضایی آمریکا، تصویر بهزاد مصری، تبعه ایرانی را منتشر کرده‌اند که متهم به نفوذ در سیستم‌های تلویزیون اچ‌بی‌او (HBO) و اخاذی از آن‌ها است. این پوستر از سایت پلیس فدرال آمریکا قابل دسترسی است.

آقای بهزاد مصری ملقب به «سکوت وحشت »

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه خود را ارسال کنید...