کد مورس چیست و چگونه خوانده می‌شود؟

اگر شما نیز به از تماشا ی فیلم “فوق سری”‌ نشسته باشید به‌طورحتم با موضوع کد مورس آشنا شده‌اید اما به احتمال زیاد نمی‌دانید که مورس چیست و چه استفاده‌هایی دارد. می‌خواهیم شما را با این ابداع سال ۱۲۱۰ آشنا کنیم.

کد مورس توسط سموئل مورس ابداع شده است و سپس در تلگراف نیز مورد استفاده قرار گرفت. امروزه به‌دلیل پیشرفت تکنولوژی از کد مورس استفاده نمی‌‌شود اما همچنان در زمینه پیام‌های رادیویی آماتور و… مورد استفاده قرارمی‌گیرد.

شیوه کار کد مورس به‌صورت خط و نقطه است که از طریق آن فرد می‌تواند پیام‌هایی را به‌گیرنده ارسال کند. درتصویر زیر می‌توانید یک دستگاه مورس‌زن تلگراف را مشاهده نمایید.

تصویری از کد مورس و ماشین ارسال کد

 

تکنولوژی اینترنت اشیاء

هدف اینترنت اشیاء به عنوان چهارمین انقلاب صنعتی توانمندسازی اشیاء برای اتصال در هر زمان و در هر مکانی، با هر چیزی و هر شخصی است که از هر مسیر یا شبکه و خدمتی به صورت ایده آل استفاده شود. این فناوری جدید به حضور نافذ محیطی توجه دارد و جهانی که به شکل واقعی، دیجیتال و مجازی است و به سمت شکل گیری محیط های هوشمند، همگرا می‌شود.

این فناوری در حوزه‌های مختلف نظیر انرژی، حمل و نقل و سلامت مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. بر اساس  مؤسسه تحقیقات فناوری اطلاعات گارتنر در چرخه فناوری های نوظهور انتظار می‌رود فناوری اینترنت اشیاء بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴ به تکامل برسد.

در اکوسیستم فناوری اینترنت اشیاء گردش مالی در سطح بین الملل حاصل از خدمات ارائه شده توسط این فناوری تا ۳ تریلیون دلار در سال تضمین شده است و درآمدی بالغ بر ۱۴ تریلیون دلار در سال پیش بینی شده است. این فناوری ارتباطات تنگاتنگی با فناوری‌های دیگر نظیر داده‌های عظیم، نسل پنجم تلفن همراه ۵G و پردازش ابری دارد.

از سوی دیگر اکنون اینترنت اشیاء از دوران کودکی خارج شده و کاربردها و خدمات متنوع نوآورانه ای را برای کسب وکارها، افراد و دولت ها، فراهم کرده است. اینترنت اشیاء به عنوان انقلاب بعدی فناوری اطلاعات و ارتباطات معرفی شده است و دولت های کشورهای مختلف از جمله ایالات متحده، چین، اتحادیه اروپا، هند، کره جنوبی، استرالیا، بریتانیا، و برزیل با انگیزه‌های متفاوت از گسترش فناوری اینترنت اشیاء حمایت می‌کنند و در حال اجرای برنامه هایی برای توسعه این فناوری، خدمات و کسب و کارهای مرتبط با آن هستند

تکنولوژی اینترنت اشیاء

 

ارزشمندترین منبع دنیا دیگر نفت نیست، Data است

مجله اکونومیست در مقاله ای جدید و جذاب ارزشمندترین منبع دنیا را Data اعلام کرد. ۵ شرکت (گوگل، آمازون، اپل، فیسبوک و مایکروسافت) ارزشمندترین بنگاه‌ها در دنیا هستند. سودهایشان سرسام‌آور است: آنها روی‌هم‌رفته ۲۵ میلیارد دلار سود خالص در فصل اول سال ۲۰۱۷ جمع کردند. نیمی از تمام دلارهایی که در آمریکا آنلاین خرج می‌شوند، متعلق به آمازون است. تقریباً تمام رشد درآمد در حوزۀ تبلیغات دیجیتال در آمریکا در سال گذشته، مدیون گوگل و فیسبوک است

یک قرن قبل، منبع مد نظر نفت بود. اکنون غول‌ها به نگرانی های مشابهی دامن زده‌اند که به «داده‌ها» مربوط می‌شود، یعنی به نفتِ عصر دیجیتال

کنترل شرکت‌های اینترنتی بر داده‌ها، قدرت شگرفی به آنها می‌دهد. الگوهای قدیمی دربارۀ رقابت که درعصر نفت تدوین شدند، در آنچه به «اقتصاد داده‌محور» مشهور شده منسوخ به نظر می‌آیند. به رویکرد جدیدی نیاز است.

ارزشمندترین منبع به جای نفت داده و اطلاعات میباشد

 

جستجوی سریعتر در یک سایت

در گوگل کروم گزینه ای برای جستجوی سریعتر در یک سایت وجود دارد که بعد از نوشتن نام سایت گزینه Tab to search را نمایش می‌دهد. این قابلیت پس از نوشتن نام یک سایت به طور کامل دیده می‌شود. اما می‌توانید با ورود به قسمت تنظیمات و موتورهای جستجو و افزودن یک موتور جستجوی جدید، این گزینه را برای هر سایتی فعال کنید.

جستجوی سریع در یک سایت

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه خود را ارسال کنید...