دیجیتال ویدئو برادکست یا DVB:

در جهان تعداد کسانی که از ماهواره برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنند زیاد است و داده‌های این افراد در سرتاسر پوشش ماهواره ای پراکنده می‌شود و با سخت افزارهای لازم امکان دریافت آن داده‌ها وجود دارد. اخیراً این سیستم به نام Outernet به عنوان سیستمی جدید در جهان معرفی می‌شود در صورتی که از بیست سال قبل کپچر کارت‌ها و DVB کارت‌ها کاملاً شناخته شده بودند. در ایران در سالهای ۱۳۸۳ به بعد نیز این سیستم به نام اینترنت آفلاین بین دانشجویان کامپیوتر و الکترونیک شناخته می‌شد.

نحوه دریافت داده‌ها چگونه است؟ اطلاعات از فیلتر مک آدرس DVB کارت رد شده و داده‌های مورد نیاز را دریافت می‌کنند و برنامه‌هایی هستن که داده‌ها و اطلاعات پراکنده در هوا را می‌گیرند و ذخیره می‌کنند مثل  skynet و بسیاری پلاگین های دیگر و نوع این اطلاعات هم محدود به نوع خاصی نیست و همه نوع داده، از ویدئو و موزیک تا متن و کتاب را می‌توانید در آن بیابید.

اساسا شما با داشتن یک عدد کارت DVB قادرخواهید بود بصورت رایگان اطلاعاتی را که در حال حاضر از طریق ماهواره ارسال می‌شود دریافت کنید، البته این کار با استفاده از نرم افزارهای خاص انجام می‌شود. شما می‌توانید فایل‌هایی که سایرین در حال دریافت آن هستند دانلود کنید بدین صورت که با مشخص کردن نوع فایل (مثال Mp3) و محدوده حجمی آن ( مثال : ۱.۵MB۱۵MB ) می‌توانید کلیه فایل‌های درخواست شده که در این محدوده قرارمی‌گیرند دانلود کنید.

پوشش سراسری ماهواره ای

 

چه کسانی فعالیت های آنلاین شما را ردیابی و پیگیری می‌کنند؟

شبکه‌های تبلیغاتی: جزئیات پروفایل شما هنگام گشت و گذار در اینترنت با نام ip شما ذخیره شده و پروفایل شما ایجاد می‌گردد.

شبکه های اجتماعی: علاقه مندی‌های شما از طریق لایک‌ها و کلیک‌هایی که انجام می‌دهید ثبت می‌گردد.

شرکت‌های ردیابی: همچنین برخی از آنها تاریخچه مرورگر شما و کوکی‌ها را بررسی می‌کنند.

 

چه کسانی شما را رد گیری و چگونه ردیابی میکنند

 

کارت اسکمینگ چیست و چگونه باید با آن مقابله کرد؟

با رونق و گسترش بانکداری الکترونیک و پرداخت الکترونیک کلاهبرداری به شکل‌های مختلف همگام با خود صنعت در حال گسترش است. کلاهبرداری با استفاده از دسترسی به شماره کارت و کپی کردن از روی کارت‌های بانکی افراد نیز به یک مساله تبدیل شده که در چند سال اخیر نیز رشد چشم گیری داشته است.

جهت آگاهی شما چند نمونه از این دستگاهها را در عکس زیر قرار دادیم.

دستگاه‌های اسکیمینگ کارت بانکی

 

دوربین‌های Pinhole

‍ دوربین‌های Pinhole یا سوزنی روی دستگاه‌های خودپرداز وجود دارند اما سارقین از دوربین‌های مشابه ولی در اندازه‌های کوچک تری برای سرقت رمز کارت‌های بانکی استفاده می‌کنند. این دوربین‌ها ، درجاهای مختلف و ترجیحا نزدیک به صفحه کلید خودپرداز نصب می‌شوند. Pinhole معمولا بسیار کوچک و همرنگ با دستگاه خود پرداز اصلی هستند تا در حد ممکن ، از دید کاربران خودپرداز دور بمانند.

چند نمونه از انواع این دوربینها را در عکس زیر ببینید.

 

انواع دوربین های دوربین‌های Pinhole

 

برای جلوگیری از Track شدن در وب چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

درمطالب قبلی ذکر کردیم که تمام حرکات شما در فضای وب قابلیت پیگیری دارد اما روش‌های مسدود کردن این پایش‌ها چگونه است؟

۱- استفاده از سرویس پنهانی گوگل کروم قبل تر توضیح داده شد. اما این روش فقط فعالیت‌هایی که با نام کاربری شما بود را غیر فعال می‌کرد و اطلاعاتی که با IP شما ثبت می‌شد همچنان به Track نمودن عملکرد شما در وب کمک می‌کرد.

۲- استفاده از پلاگین‌هایی همچون Adblock , Refere control , HTTPS Everywhere

۳- تنظیم Privacy مروگر برای پاک شدن خودکار کوکی‌ها به محض خارج شدن از سایت یا بستن پنجره مرورگر

برای اطلاعات بیشتر به سایت donottrack.us مراجعه کنید.

 

برای جلوگیری از ترک شدن چه کاری می‌توانید انجام دهید

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه خود را ارسال کنید...