ابزار google alerts

ممکن است بخواهیم بعد از جستوی یک موضوع در گوگل از مطالب جدید منتشر شده در آن باخبر شویم. بررسی هفتگی گوگل برای این منظور کاری خسته‌کننده خواهد بود. ما با استفاده از هشدارهای گوگل که برای بررسی مطالب جدید قرار داده شده، می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

اگر بخواهیم بعد از جستجوی موضوع «amazon» در گوگل از مطالب جدید منتشر شده مربوط به آن  با خبر شویم

https://www.google.com/alerts

ابزار جستجوی google alerts

 

 

ابزار Google trends

گوگل ترندز ابزاری است که اطلاعاتی در باره کلمات جستجو شده در گوگل به ما می‌دهد. گوگل ترندز کلیه سوالات ما را در مورد انتخاب کلمات کلیدی در کشورهای مختلف، شهرهای مختلف پاسخ می‌دهد و به ما آنالیز بسیار مناسبی در مورد مقایسه کلمات کلیدی می‌دهد. یکی از بهترین و سریع ترین ابزارهای کاربردی در سئو و بهینه سازی وب سایت است.

برای  مثال با استفاده از این ابزار به مقایسه جستجوهایی که برای donald trump و hillary Clinton در کشور آمریکا از ابتدای سال ۲۰۱۶ تا به امروز شده است، پرداخته‌ایم. با مشاهده نمودار درمیابیم که در جستجوها، محبوبیت ترامپ بیشتر از کلینتون بوده است.

ابزار گوگل ترندز همچنین میزان محبوبیت را در نواحی مختلف یک کشور نشان داده و جستجوهای مرتبط با عبارات مدنظر ما را نیز نمایش می‌دهد.

google.com/trends/

دیپلمات های آمریکایی

فیلم آموزشی نحوه جستجو در Google trends

 

 

 

 

تفاوت عملگر intitle و allintitle

در موردعملگر intitle صحبت کرده‌ایم. این عملگر جستجوی شما را به عنوان صفحات وب محدود می‌کند ولی متغیر allintitle صفحاتی که عنوان‌شان تمام کلمات ذکر شده را دربردارد، پیدا می‌کند.

برای مثال دو عبارت یکسان زیر را با این دو عملگر جستجو کرده‌ایم. با عملگر allintitle نتایج کمتر و دقیق‌تری بدست آمده است:

intitle:”digital advertising” in iran

allintitle:”digital advertising” in iran

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه خود را ارسال کنید...