برچسب تشخیص اصالت میوه 

مطمئناً متوجه برچسب‌های روی میوه‌ها شده‌اید. اما آیا تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که این برچسب‌ها چه معنی می‌دهند؟

روی این برچسب‌ها یک کد به چشم می‌خورد که به شما نشان دهد آن محصول چگونه کشت شده است. این کد می‌تواند شامل ۴ تا ۵ رقم باشد.

۱- چنانچه فقط ۴ رقم دیجیتال روی برچسب‌ها باشند که با اعداد ۳ یا ۴ شروع شده باشند، یعنی این محصولات به صورت سنتی و با کودهای شیمیایی مصنوعی و آفت‌کش‌ها کشت شده‌اند. مثلا موزها برچسبی با شماره‌ی ۴۰۱۱ دارند.

۲- اگر ۵ رقم دیجیتال روی برچسب باشند و اولین عدد ۸ باشد، این محصولات اصلاح ژنتیک شده‌اند یا تراریخته هستند. مثلا یک موز تراریخته با برچست ۸۴۰۱۱ نشانه‌گذاری می‌شود.

۳- اگر ۵ رقم دیجیتال روی برچسب باشند و اولین عدد ۹ باشد، معنایش این است که محصولات به طریقه سنتی کشت شده‌اند و به اصطلاح امروزی ارگانیک هستند. به عبارتی این محصولات بدون استفاده از کود یا آفت کشها کشت شدند. یک موز ارگانیک با برچسب ۹۴۰۱۱ نشانه‌گذاری می‌شود.

برای بررسی کد روی میوه‌ها و محصولات مختلف می‌توانید به این صفحه بروید و کد مد نظر را در قسمت PLU codes وارد کنید.

 

کدهای درج شده روی میوه‌های وارداتی

 

 

جمع آوری اطلاعات زمین با کارتوگرافی

امروزه میزان قابل توجهی از داده‌های بنیادی مورد استفاده درجمع آوری اطلاعات کارتوگرافی، در سطح جهانی، از طریق سنجش از راه دور چه از نوع هوایی یا از طریق ماهواره‌ای، جمع آوری می‌شوند. به این معنی که اهمیت وسایط نقلیه پرنده‌ی بدون سرنشین (UAVs) برای برداشت جزئیات پدیده‌های روی زمین، رو به افزایش است.

علاوه بر داده‌های بدست آمده از پهپادها، تصاویر بدست آمده از ماهواره‌ها، چه در قالب تصاویر ساده در طیف مرئی و چه به شکل تصاویر با وضوح فوق العاده زیاد ، یکی از منابع اطلاعات مهم جهانی به شمار می‌آید. بعد سوم، که از اهمیت زیادی در کارتوگرافی برخوردار است، اکنون از طریق نقشه‌های فتوگرامتری تهیه شده از عکس‌هایی با چند حالت سه بعدی، با استفاده از دوربین های تصویر برداری سه بعدی و یا از طریق اسکنر لیزری لیدار (Lidar) هم به صورت هوایی و هم به صورت زمینی، به صورت آنی (real time) انجام می‌شود.

 

جمع آوری اطلاعات زمین با کارتو گرافی

 

 

نام سرور یا Name Server چیست؟

نیم سرورها قسمت بنیادی دامین نیم سیستم یا DNS می‌باشند.

وب سایت‌ها با استفاده از نیم سرورها امکان استفاده از Domain Name را به جای آی پی آدرس‌ها (که بخاطر سپردن آنها بسیار دشوار است) فراهم می‌کنند.

از ابزار whois lockup برای آگاهی از نیم سرورهای ست شده برای یک دامین استفاده می‌شود.

برای هر دامین در هنگام ثبت باید حداقل دو  name server ست گردد. این نیم سرورها به طور معمول به صورتns1.servername  ns2.servername  می‌باشند که به جای اسم سرور مربوطه قرار خواهد گرفت.

به طور کلی ارتباط بین دامین وهاست توسط name server صورت می‌پذیرد.

نیم سرورهای ست شده روی یک دامین، به DNS سرورهایی اشاره داشته که Zone  مربوط به دامنه در آن قرار دارد لذا امکان یافتن آی پی آدرس‌های معادل هر رکورد به راحتی انجام خواهد شد.

 

نام سرور یا name server چیست

 

 

سهل‌انگاری یکی از شرکای کاری شرکت Verizon، باعث نشت اطلاعات ۱۴میلیون‌ کاربر این شرکت مخابراتی شد. البته این اتفاق برای اولین بار از جانب این شرکت نبود.

در سال ۲۰۱۲ اطلاعات ۳ میلیون کاربر این شرکت به‌ صورت آنلاین نشت کرد و هکرها پایگاه داده Verizon را منتشر کردند.

 

 

نشت اطلاعات ۱۴میلیون‌ کاربر

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه خود را ارسال کنید...