واحد ۷۳۱ ژاپن:

در جنگ جهانی دوم شاهد پروژه‌های تسلیحاتی بسیاری بودیم ولی واحد ۷۳۱ ژاپن از سری‌ترین و مرموزترین پروژه‌های جنگ است که به فرمان امپراتور ژاپن جهت گسترش سلاح‌های شیمیایی در نقاط اشغالی چین دایر شد.

در واحد ۷۳۱ پروژه‌ای خاص با نام «رمز ماروتا» کلید خورد که از انسان برای آزمایش استفاده می‌شد. افراد مورد نیاز برای آزمایش از میان چینیان و کره‌ای‌ها جمع آوری می‌شدند و برای مخفی نگه داشتن این موضوع از حکام محلی آن واحد را کارخانه چوب معرفی می‌کردند.

افراد مورد آزمایش را معمولا جنایتکاران ، راهزنان دستگیر شده ، پارتیزان های ضد ژاپن ، زندانیان سیاسی و همچنین مردم عادی که حتی کودکان ، زنان باردار و کهنسالان هم جزشان بودند شامل می‌شدند.

اسرای جنگی بدون هیچ گونه بیهوشی به صورت زنده مورد کالبد شکافی قرار می‌گرفتند. کالبد شکافی زندانیان پس از آلوده کردن آنان با بیماریهای مختلف انجام می‌شد.

کک طاعون ، لباس آلوده و منابع آلوده به وبا ، سیاه زخم و طاعون توسط بمب های روکش دار روی اهداف مورد نظر رها می‌کردند. طی همین عمل در حدود ۴۰۰٫۰۰۰ چینی کشته شدند. بیماری تولارمی نیز به طور وسیع روی چینی‌ها مورد آزمایش قرار گرفت.

در بعضی از آزمایش‌ها نارنجک‌های آلوده را در فواصل و موقعیت‌های مختلف به سوی زندانیان که به دکل‌های چوبی بسته شده بودند می‌انداختند و این زندانیان را مورد آزمایش‌های ویژه ای قرار می‌دادند تا از صدمات وارد شده اطلاع پیدا کنند. گاهی اوقات برای تست قدرت Flame throwers ، مواد منفجره از انسان زنده استفاده می‌کردند.

در آزمایش‌های دیگر، قربانیان از آب و غذا محروم بودند تا متوسط بازه زمانی زنده ماندن در شرایط مختلف را به دست بیاورند. قربانیان را داخل فضایی با فشار بسیار بالا با درجات مختلف دمایی قرار می‌دادند تا میزان فشار و دما بر انسان را اندازه گیری کنند.

امروزه کشور چین یکی از ساختمان‌های باقیمانده این پروژه را تبدیل به موزه کرده است و تصاویر برخی از شکنجه‌ها در دارک نت به فروش می‌رسد.

پزشکان و محققان این پروژه همگی با دریافت نشان مصونیت به استخدام ایالات متحده درآمدند تا اطلاعات محرمانه به دست شوروی کمونیستی نیفتد.

 

تصویر مکان انجام آزمایش‌های واحد ۷۳۱ ژاپن

 

 

‍ رصد نیروهای نظامی آذربایجان و وضعیت جمهوری خودمختار ناحیه ایان با Geoint:

مقایسه تصاویر سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۳  یک پایگاه نظامی و نمایش یک ساختار سازگار و نشان دهنده آمادگی نخجوان است .با احساس خطر از جانب آذربایجان پیش از جنگ ۴ روزه در سال ۲۰۱۶ و تجهیز یک پایگاه نظامی با وسایل نقلیه، رادار، توپخانه و سیستم های دفاع هوایی.

 

مقایسه تصویر پایگاه نظامی

 

 

پایگاه اطلاعاتی

www.ProQuest.com

پروکوئست پایگاه‌ اطلاعاتی پایان نامه‌ها، سخنرانی‌ها، مقالات، نشریات و گزارش‌های‌ علمی است. این مجموعه با جمع آوری اطلاعاتی از ناشران مختلف از قبیل Oxford, springer, Emerald, CRCPress و… امکان دسترسی به متن کامل مقالات و پایان نامه‌ها را برای محققین فراهم می‌کند. بیش از ۲.۲ میلیون پایان نامه در این مجموعه ذخیره شده است.

این پایگاه شامل اطلاعات کتاب شناسی  در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می‌باشد که سالانه اطلاعات ۴۷۰۰۰ پایان نامه جدید به این مجموعه اضافه می‌شود.

 

 

سرویس پروکوئست

 

 

وب اسکرپینگ بطور خودکار به اوسینت کردن اطلاعات  وب سایت‌ها می‌پردازد.

وقتی شما  قطعه کدی می‌نویسید فرایندی توسط وب اسکرپینگ تعریف می‌شود که سایت‌ها را جستجو می‌کند تا اطلاعات مورد نظرتان را اوسینت کند

امروزه روش‌های بسیاری برای این کار وجود دارد، یکی از آنها استفاده از برنامه‌های تخصصی است، یا اینکه اسکریپت خود را نوشته و به جان سایت‌ها بیندازیم تا مثل یک کرم در سایت بخزد و داده‌ها را جمع آوری کند.

 

دیاگرام تحلیلی از وب اسکرپینگ

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه خود را ارسال کنید...