‍ بررسی بازار با اوسینت:

با مقایسه عبارات «باغ تالار»، «تالار پذیرایی»، «تالار عروسی»، «ماشین عروس» در طول یک سال می‌توان این طور نتیجه گرفت که بازار چه چیزی در چه فصلی داغ‌تر است. اگر در دوره‌های بیشتری مثل ۵ ساله و یا ده ساله قرار دهیم اطلاعات کلی از تغییر بازار بدست خواهیم آورد. در این نمودار مشاهده می‌کنیم که در نیمه اول سال شمسی جستجوی عبارات باغ تالار و ماشین عروسی به طور ناگهانی افزایش پیدا می‌کند.

همچنین در ماه‌های آبان و آذر مشاهده می‌شود که در هر سال با روند ثابتی تغییر دارد، پس با بررسی سال‌های قبل مشخص شد علت آن کاهش تقاضا در دو ماه محرم و صفر و شروع ناگهانی مراسمات پس از این ۲ ماه است.

 

مقایسه بازار در دوره ۱۲ ماهه

 

 

 

گوگل از قابلیت مقایسه بین تلفن‌های همراه در موتور جستجوی خود خبر داد .

عده ای از کاربران فضای مجازی چندی پیش که گوگل گوشی pixel 2xl را به بازار معرفی کرد متوجه پخش خبری مبنی بر قابلیت مقایسه گوشی‌ها در این موتور جستجو شدند .نکته اینجاست که تمام تصاویر گوشی pixel 2xl را مقایسه می‌کنند. منتشر کنندگان این تصاویر اغلب فقط این ۲ گوشی را مقایسه می‌کنند در حالی که گوگل این قابلیت را برای برخی گوشی ها فعال کرده است

به نظر می‌آید گوگل و سایت‌های فروشنده این گوشی‌هاجدید از استراتژی تبلیغات غیر مستقیم با تاثیر بر ضمیر ناخودآگاه استفاده می‌کنند .

در حال حاضر این قابلیت تنها برای مدل‌های خاصی از تلفن همراه فعال است. ما چند مدل را به صورت تصادفی بررسی کردیم: iPhone8, Samsung note 8,  Xiaomi mi 5x. برای گوشی‌های سامسونگ و اپل این مقایسه انجام شد. در حالی که برای تلفن همراه شیاومی چنین مقایسه‌ای ممکن نبود.

 

 

 

مقایسه ۲ گوشی samsung note 8 و Pixl 2 XL در ابزار جدید جستجوگرگوگل

 

کشوری به نام فلسطین

در نقشه گوگل کشوری به نام فلسطین مشاهده نمی‌کنید در حالی که اسرائیل کاملاً مشخص است. فلسطین را با نقطه چین میان مناطق اشغالی که به نام کشور اسرائیل ثبت شده نشان می‌دهند.

حتی در ترندهای گوگل که هنگام تایپ کلمه، ساجسشن‌هایی از طرف گوگل ارائه می‌شود وقتی نام فلسطین را تایپ کنید آن را با region (ناحیه) ساجست می‌کند ولی نام اسرائیل را Country (کشور) نشان می‌دهد.

چندین بار با ارسال فیدبک‌های مختلف سعی بر افزودن نام فلسطین به عنوان کشور کردیم اما متاسفانه مورد قبول گوگل قرار نگرفت شما هم با ارسال فیدبک به گوگل امتحان کنید.

 

حذف کشور فلسطین از نقشه گوگل

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه خود را ارسال کنید...