بالای هر صفحه‌ی­ نتایج جستجوی گوگل، نواری از عبارت­ های مختلف وجود دارد که به شما اجازه می­دهد تا عبارت مورد نظر را در سرویس­های دیگر گوگل مثل عکس، نقشه، فیلم، فروشگاه و … جستجو کنید. آخرین گزینه در این نوار “Search Tools” است. با کلیک روی این لینک، سطر جدیدی از گزینه­ ها در زیر سطر قبلی اضافه می‌شود. در این سطر، فیلترهای دیگری برای دقیق‌تر ساختن نتیجه جستجو به شما ارائه شده است. این فیلترها برای هر نوع جستجوی گوگل، مختلف هستند.

  • بازه‌ی زمانی جستجو

گزینه Any time به شما اجازه می­دهد تا محدوده زمانی نتایج را مشخص کنید. حالت پیش‌فرض Any time است که هیچ گزینه­ های را به خاطر زمان حذف نمی­کند. اما شما می­توانید با انتخاب سایر گزینه ­ها، تنها نتایجی را دریافت کنید که مربوط به یک ساعت قبل، یک روز قبل، یا یک هفته قبل هستند. آخرین گزینه “Custom range” است که در آن، خود شما محدوده را مشخص می­کنید. با کلیک بر این گزینه، پنجره­ای باز می­شود که شما باید در آن محدوده­ مورد نظر خود را مشخص کنید. این ابزار زمانی که شما می­خواهید اطلاعاتی که در زمان مشخصی در اینترنت قرار گرفته­ اند، تحلیل کنید، مفید است.

ابزا جستجوی گوگل

  • جستجوی تحت‌اللفضی

منوی All results این امکان را به شما می­‌دهد تا همه نتایج را ببینید یا فقط نتایج verbatim (تحت‌اللفظی) را مشاهده کنید. گزینه All results همه­ نتایج را به ‌صورت طبیعی نشان می­‌دهد. اما گزینه verbatim نتایج مربوط به آنچه دقیقاً تایپ کرده‌­اید، نشان می دهد. یکی از مزایای این گزینه این است که با انتخاب آن، گوگل معمولاً نتایج بیشتری را در جستجوی استاندارد نشان می‌­دهد. در این حالت، جستجویی عمیق‌تر انجام خواهد شد و بر مبنای کلماتی که شما وارد کرده­‌اید، نتایج دیگری نیز نشان داده می­‌شود.

ابزارهای جستجوی google tools

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه خود را ارسال کنید...